.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بالاخره كالابرگ جديد اعلام مي‌شود

معاون وزير بازرگاني با اشاره به در نظر گرفتن اعتبار حدود 300 ميليارد توماني براي كالابرگ خبر داد كه تا پايان ماه رمضان دو كالا برگ شكر و روغن اعلام خواهد شد.

محمدعلي ضيغمي در اين مورد عنوان كرد: با توجه به پيگيري‌هايي كه صورت گرفت با دستور رييس‌جمهوري اعتبارات مورد نياز براي انجام كالابرگ به تصويب معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري رسيده است و ما هم برنامه‌هاي خود براي برنامه‌ريزي براي طي شدن فرآيند اعلام كالابرگ را شروع كرديم كه دو كالابرگ شكر و روغن اعلام خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه اعلام كالا برگ چند مرحله دارد و مهمترين مرحله آن تامين و توزيع كالا در شبكه است، افزود: اين يعني ما قبل از اينكه كالابرگ را اعلام كنيم، بايد كالا را در شبكه توزيع، توزيع كنيم. بايد حداقل 50 ـ 60 درصد كالا در شبكه موجود ‌باشد و بعد كالا برگ را اعلام كنيم.

ضيغمي ادامه داد: در حال حاضر هماهنگي‌هاي لازم را با مباشران توزيع انجام داده‌ايم تا كار تزريق روغن و شكر در شبكه‌هاي توزيع را شروع كنند. ما مراحل اجرايي اين كار را انجام داده‌ايم و به زودي كالا برگ روغن و شكر را اعلام خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه سعي مي‌كنيم در ماه رمضان اين دو كالابرگ را حتما اعلام كنيم، در پاسخ به اين سوال كه آيا اين دو كالابرگ تا پايان ماه رمضان اعلام خواهد شد؟ افزود: روغن قطعا اعلام مي‌شود و براي شكر هم برنامه‌ريزي مي‌كنيم كه اميدواريم اين اتفاق بيافتد.

معاون وزير بازرگاني در ادامه در مورد اعتبار اين كار نيز اظهار كرد: ما چند سناريو را داده بوديم اما فكر مي‌كنم آنچه نهايي شده اعتبار تقريبا معادل 300 ميليارد توماني است. در حال حاضر اين اعتبار را اعلام كرده‌اند و مراحل اداري آن هم در حال انجام است.

وي در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا اعلام كالابرگ‌ها تنها در روغن و شكر خواهد بود يا محصولات ديگر نيز مشمول اين طرح مي‌شوند؟ متذكر شد: ما در سال گذشته هم همين دو كالا را داشتيم. برنج را هم تا سال 86 داشتيم و در سال‌هاي 87 و 88 فقط كالابرگ شكر و روغن اعلام شده بود. همچنين با توجه به اينكه اكنون فصل برداشت برنج هم هست، معمولا در فصل برداشت هيچ موقع كوپن اعلام نمي‌شود و بعد از فصل برداشت برنج اگر شرايط بازار و مردم ايجاب كند و نياز باشد روي آن هم مي‌توان برنامه‌ريزي كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.